Självklart kan du fakturera dina kunder genom Wint.
Jajemen! På Wint gillar vi enkla lösningar på kluriga problem. Därför har vi sett till att du direkt vid skapandet av fakturan till kund samlar all info som Skatteverket behöver. Så här går det till mer exakt:
1. Du skapar upp din faktura i Wint och fyller på kundkortet för kunden med all nödvändig information. Så som personnummer, fastighetsbeteckning eller lägenhetsnummer
2. När du sedan skapar upp fakturan fyller du enkelt i vilken typ av arbete du har genomfört, hur många timmar och om det är material kopplat till uppdraget
3. Wint tar vid och sköter ansökningen av ROT/RUT till Skatteverket
4. När pengarna från Skatteverket kommer för ert utförda arbete markeras fakturan automatiskt som betald med beloppet som ni fått i ersättning.
Vill du läsa mer om hur Wint hanterar ROT och RUT? Det kan du göra här!
Absolut! Om du arbetat med ett projekt under flera månaders tid ska du såklart kunna visa upp i bokföringen att inkomsten (som faktureras efter utfört arbete och avslutat projekt) hör till flera månader.
När du skapar din faktura i Wint kan du enkelt ange vilka datumintervall som gäller för inkomsten. På så sätt blir dina rapporter över inkomsterna mer rättvisande över tid.
Självklart har Wint stöd för återkommande fakturering. Du skapar bara upp fakturan precis som vanligt och ställer in hur ofta den ska skickas, samt om faktureringen ska ske tills vidare eller fram till ett specifikt stoppdatum.
Fakturan skickas därefter automatiskt till din kund på ditt valda fakturadatum. Wint stämmer av med ditt bankkonto och bokför betalningen per automatik när pengarna kommit in på kontot.
Jajamen!
Det kan du se direkt i systemet om du vill. Men vi håller koll åt dig och stämmer av med ditt bankkonto. Om en faktura inte skulle vara betald vid förfallodatum skickar vi en notis till dig så får du bestämma själv om du vill slå en signal till kunden eller om vi ska skicka en påminnelse direkt från systemet.
Nej, du fakturerar direkt via Wint system. Fakturorna skapar du enkelt – det mesta är ifyllt i förväg, men vad du sålt och hur mycket du vill ha betalt får du såklart fylla i själv. Fakturorna skickas sedan digitalt till dina kunder och vi stämmer av med ditt bankkonto så att den blir betald i tid.