FAQ

Lagerbolag

För fastighetsmäklare

Fastighetsbyrån - Blivande kund

Fastighetsbyrån - Befintlig kund

Kom igång som kund

Fakturering

Leverantörsfakturor

Kvitton

Skatt- & momsdeklaration

Lön & arbetsgivaravgifter

Årsredovisning & bokslut

Support

FAQ

Leverantörsfakturor

Papperslöst företagande. Visst låter det härligt?

Hur gör jag om jag behöver titta på en tidigare faktura?

Eftersom dina leverantörsfakturor hanteras digitalt finns allting tillgängligt och sökbart i Wints system. Enklare än att bläddra i pärmar med andra ord!

Jag behöver använda kostnadsställen. Funkar det?

Ja, det går fint. Säg bara till vid uppstarten så visar vi hur det funkar.

Jag vill att mina anställda ska attestera sina inköp. Funkar det?

Ja, du kan bygga attesteringsled så att rätt personer får se fakturorna i tur och ordning. Den som får rollen Slutattesterare får alla attesterade fakturor till sig för godkännande innan fakturan går till betalning och bokföring.

Behöver jag några andra program för fakturascanning eller attestering?

Nej, eftersom alla leverantörsfakturor skickas till din nya adress kommer eventuella pappersfakturor att skannas in av vår skanningspartner, så det är inget du behöver tänka på.

Och själva attesteringen sköter du direkt i Wints system; vi kan hjälpa dig att bygga attesteringskedjor så att flera personer får möjlighet att granska fakturorna innan vi betalar dem åt er.

Mina leverantörer vill skicka pappersfakturor. Hur gör jag?

Inga problem! När du blir kund hos Wint får du en ny fakturaadress, vilket innebär att alla leverantörer – vare sig de föredrar pappersfakturor eller digitala – skickar sina fakturor dit. 

Om fakturan är digital: lätt som en plätt - direkt in i systemet. Om den är på papper: inga problem, då skannas den in i systemet. Originalfakturan sparas sedan i ett arkiv på skanningscentralen.

Kort och gott: du behöver aldrig mer hantera en faktura - vare sig på papper eller digital. Du behöver bara godkänna betalning i Wints system.

Skönt att slippa hantera papper och fakturor. Men hur kommer de till Wint då?

Du får en ny fakturaadress av oss, så när du börjar använda Wint säger du bara till dina leverantörer att skicka sina fakturor till den istället. Vi bistår med mallar och instruktioner så att allt går smidigt.

Ta reda på mer om hur Wint fungerar i praktiken i den här artikeln.

Hur betalar jag mina fakturor via Wint?

Du behöver inte själv betala några fakturor när du använder Wint. Allt du behöver göra är att godkänna – dvs bekräfta att fakturan gäller någonting du faktiskt har köpt. När du klickat godkänn ser vi till att fakturan blir betald i tid.

På så sätt slipper du dubbelhantering. I vanliga system behöver du hantera bokföring en gång, och betalning en annan. Detta är en enklare och snabbare lösning, med både koll och kontroll.

Vill du se hur enkelt det är att sköta företagsekonomin?