Hur hanterar ni förmåner?

I samband med uppstart går vi igenom med dig vilka löneförmåner ni har i företaget, såsom bilar, friskvårdsbidrag eller liknande. Sedan ser vi till att dessa förmåner bokförs löpande och deklareras enligt alla konstens regler.

Vad behöver jag göra själv när det gäller lönerna?

Du, och alla andra som ska få lön, behöver rapportera avvikelser om det finns några sådana. Semester, sjukdom, VAB, övertid, etc. rapporteras enkelt direkt i vårt system. Därefter betalar vi ut löner och fixar så att allt blir korrekt hanterat.

Hur funkar det med lön om man använder Wint?

Vi sköter alla våra kunders löner, vare sig du är ensam anställd eller har flera hundra medarbetare. Vi betalar ut lönerna, bokför och skickar ut lönespecifikationer till alla som fått lön. Självklart löser vi arbetsgivardeklarationen också, så att du kan känna dig säker på att hålla dig väl med Skatteverket.