Bostadsaffärer. För många människor den största affären i deras liv. Att få förtroendet att sköta den är ett privilegium. Men det kommer med mycket ansvar - och mycket jobb. Som kund hos Wint slipper du en hel del av det administrativa jobbet och kan fokusera på relationer och sälj istället.
Ingen blir mäklare för att få syssla med administration. Ändå sitter de flesta mäklare varje dag med just bokföring, pappersarbete, krånglig handpenninghantering och manuell uträkning av provision. Att anlita en redovisningskonsult kan visserligen underlätta lite – men du slipper långt ifrån alla dina administrativa sysslor.
Därför har såväl stora mäklarkedjor som fristående mäklarbolag valt att använda Wints automatiserade helhetstjänst istället. Vi har nämligen skapat en unik lösning för just fastighetsmäklare, som möjliggör såväl automatisk bokföring som automatiserad hantering av handpenning och utbetalning av provision. Enkelt, smidigt och tidsbesparande.
Jag behöver inte vara orolig att bli debiterad en tusenlapp extra varje gång jag lyfter luren för att ställa en fråga, utan har bra koll på vad min bokföring kostar varje månad
Oavsett om ni är två, elva eller trettio anställda får ni hela Wints tjänst till en fast månadskostnad som skalar med er verksamhet. I tjänsten ingår allt det här:
Wint sköter:
Du ser till:
Wint sköter:
Du ser till:
Wint sköter:
Du ser till:
Wint sköter:
Du ser till:
Wint sköter:
Du ser till:
Wint ger:
Du ser till:
Du som jobbar som fastighetsmäklare kommer att älska vår automatiserade funktion för handpenning och provision. Wint integrerar mot ditt affärssystem så när du markerar ditt objekt som sålt där, tar Wint hand om resten.
Wint sköter:
Du som mäklare:
I Wint får du en helhetstjänst som tar hand om all ekonomihantering du som fastighetsmäklare ställs inför. Inga dolda kostnader, inga premiumabonnemang. Priset baseras kort och gott på din omsättning varje månad.
Jag vill ha en offertWint fungerar för alla fastighetsmäklare – men allra smidigast är vår tjänst för kedjor och firmor som använder ett affärssystem som Wint har en integration mot. Integrationerna möjliggör nämligen en sömlös dialog mellan Wint och ditt affärssystem, vilket underlättar bland annat automatisk hantering av handpenning.
Här hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna.
Övergången till Wint är enkel. Vi hjälper till med alla stegen och har färdiga rutiner för att det ska vara så smidigt som möjligt för dig som kund. Vi kommer att samla in er tidigare bokföring och se till att siffrorna landar rätt, och vårt onboarding-team står redo att gå igenom uppstarten med dig.
Du behöver fylla i alla uppgifter i ert affärssystem som vanligt, och markera ett objekt som sålt. Om vi har en integration mot ert affärssystem behöver du sedan bara invänta att en leverantörsfaktura för utbetalning dyker upp i Wint. När allt är grönt så godkänner du den. Resten löser Wint. Säljaren får sin del av handpenningen och provisionen hamnar på bolagets konto.
Om vi har en integration mot ert affärssystem är det supersmidigt! När du markerar ett objekt som sålt i ert affärssystem kommer informationen direkt in i Wint (tänk därför på att fylla i alla uppgifter innan du markerar som sålt).
När informationen kommer in till Wint skapas det automatiskt upp en kundfaktura på handpenningsbeloppet. Denna är utställd i köparens namn och ligger i systemet och väntar på att köparen ska betala in handpenningen på banken. Wint stämmer automatiskt av bankkontot och håller koll på att pengarna kommer in i tid.
Så snart handpenningen kommit in på banken skapas istället en leverantörsfaktura upp i Wint, för att betala ut handpenning minus provision till säljaren. Denna är utställd i säljarens namn och du som mäklare får en notis i Wint-appen om att du ska godkänna betalningen.
Om allt stämmer och eventuella förbehåll är släckta så godkänner du betalningen. Wint ser då till att säljaren får sin del av handpenningen och att provisionen går iväg till bolagets konto.
Kärnan i vår tjänst har alltid varit att göra helt om från onödigt krångligt till lätt och överskådligt. Det innebär att tiden då man fraktar papper i pärmar är förbi. Alla underlag är digitala och inte en pärm finns i sikte. Dessutom sker den löpande bokföringen hela tiden, varje dag, vilket innebär att du får full koll på hur bolaget går – i realtid.
Då har vi en support som ser till att du får svar på det du undrar, och som dessutom är väldigt trevlig. På Wint hittar du riktigt vassa ekonomer som kan hjälpa i allt från skattefrågor till om ett kvitto är avdragsgillt eller om du kan plocka ut en utdelning.