Om du inte har hanterat de notiser du får i systemet kan det fortfarande saknas uppgifter i FasIT när handpenningen betalas in. Då skickar vi dig ytterligare ett meddelande för att du ska veta att pengarna kommit in men att FasIT behöver kompletteras.
Markera detta ärende som löst när du hanterat ändringen i FasIT.
Om det skulle saknas någon information i FasIT – t.ex. säljarens kontonummer – så kan Wint inte skapa upp utbetalningen. Du får då en notis i systemet som påminner dig om att du behöver komplettera FasIT med uppgifter. Detta för att allt ska vara klart för utbetalning när handpenningen väl kommer in. Hantera gärna dina notiser löpande.
Skulle provisionen eller någon annan summa inte stämma så kan du alltid hantera utbetalningen själv, manuellt, d.v.s. göra överföringarna på banken. Bocka då i “redan betald” innan du godkänner utbetalningskortet, så går inga pengar iväg via Wint. Skapa också gärna ett supportärende och informera oss om vad som inte stämde.
Istället för att du tittar på banken kan du gå in i Wint och ser över dina kund- och leverantörsfakturor där. Det är det bästa sättet att få realtidsuppdateringar över vad som händer med din ekonomi.
Om du har fler än en säljare inlagd i FasIT behöver båda dessa ha kontonummer för utbetalning. Om pengarna ska ut till ett och samma konto behöver du välja “gemensamt konto”. Tänk på att kolla så att kontonummer ligger på rätt rad när du bockat i gemensamt konto.
Om så är fallet, kontrollera först att följande kriterier uppfylls:
1. Är säljarens/säljarnas kontonummer inlagda i FasIT?
2. Har du råkat markera objektet som reserverat istället för sålt? Ett objekt ska alltid markeras som sålt vid påskrift – detta är enligt huvudkontorets instruktioner.
Om problemet kvarstår trots att båda dessa kriterier är uppfyllda, var vänlig kontakta vår support genom att använda Support-knappen i systemet.