Zatsang sparar tid med automatiserad administration

När man säljer tjänster i allmänhet och driver konsultverksamhet i synnerhet råder ingen tvekan om saken: tid är pengar. Varje onödig timme du lägger på administration är en förlorad inkomst. Det har vår kund Zatsang insett.

Zatsang är ett digitalt innovationsbolag inom webb, mobilt och app vars tre grundare Niclas Wahlström (som även var med och grundade reseguiden.se), Daniel Falk och Kristoffer Lem brinner för att omvandla djärva idéer till produkter och tjänster som människor älskar. 

Genom sitt bolag Zatsang hjälper de sina kunder med att snabbt realisera och validera produktidéer med hjälp av prototyper och MVP:s (Minimum Viable Products). För att säkerställa att kunderna får maximal effekt av sina digitala investeringar erbjuds även workshops för att sätta upp målsättningar och digitala strategier.

Vid sidan av Zatsangs huvudverksamhet driver killarna också egna startups. Ett av dem är Ridello – en specialiserad mobilapp och molnbaserad plattform för pendling och samåkning till jobbet. Syftet är att berika bostadsområden och arbetsplatser med hållbara resealternativ, och i tätbebyggda kommuner minska problemen med parkeringsplatser och trafikköer.

Viktigt att minimera administrationstid

Killarna på Zatsang insåg tidigt att all tid som läggs på administration skulle kunna läggas på mer verksamhetskritiska uppgifter – eller på att istället hjälpa kunderna med sina utmaningar. Man funderade därför på hur man skulle kunna minimera den egna administrationen, utan att för den skull tappa kontrollen över vare sig sin ekonomi eller sin tidsredovisning.

– Eftersom vi jobbar med att hjälpa våra kunder att digitalisera sina verksamheter så vill vi själva digitalisera och automatisera så mycket som möjligt av våra egna interna processer. Vi vill liksom leva som vi lär, berättar Niclas Wahlström.

Liksom de flesta företag i deras situation hade Zatsang två stora administrativa puckar att effektivisera: sin ekonomihantering och sin tidrapportering. Lösningen blev en kombinationslösning mellan Wint och Jobbile. Den sistnämnda är en app som erbjuder smidig tidrapportering och projekthantering direkt i mobilen.

– Vi använder Jobbile i kombination med Wint och sparar otroligt mycket tid varje månad. Dessutom kan vi alltid ha koll på hur vi ligger till, både ekonomiskt och tidsmässigt. När ett kunduppdrag är inlagt i systemet kan vi enkelt rapportera tid via Jobbiles app och när projektet är färdigt kan vi generera en faktura i Wint med en knapptryckning, berättar Niclas, och tillägger:

– Jag tror att alla företag som använder tidrapportering i sin arbetsprocess kan ha stor nytta av Jobbile och Wint för att spara tid och få överblick.

Nyfiken på hur du kan effektivisera din administration med hjälp av Wint? 

Hör av dig så berättar vi mer!

För vem passar Wint?

Vi har tagit fram en riktigt bra lösning som är optimerad för aktiebolag som tar betalt med faktura för sin tid eller tjänst. I första hand alltså konsult- och tjänstebolag samt fastighetsmäklare. Exempel på verksamheter som vi inte tar in i dagsläget är produktbolag med order- och lagerhantering, e-handel, transportbolag och restauranger. Helt enkelt för att vi inte har fullt automatiserade flöden för de här typerna av verksamheter ännu, och därför blir inte upplevelsen för dig som kund optimal. 

Hur blir jag kund?

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig. Vi bokar in en genomgång av Wint och när du bestämt dig för att du behöver Wint i din vardag skapar vi upp ett konto. Vårt onboardingteam tar över och ser till att du känner dig trygg med hur Wint funkar. De tar även in din tidigare bokföring, om det finns någon sådan. 

När allt är på plats tar du en kaffe och fortsätter utveckla ditt bolag, medan vi sköter företagets ekonomi. Deal?

Få artiklar som denna i din inkorg

Vill du minimera din administration?

Se hur Wint kan hjälpa dig

Vill du få företagstips direkt i din inkorg?

Signa upp för Wints nyhetsbrev!