Trött på den månatliga kvittojakten på samma köp som du alltid gör? Du är inte ensam. Du betalar för ett verktyg, en prenumeration eller en resa i tjänsten. Kvittot landar (förhoppningsvis) i inkorgen. Och så börjar letandet: Var är kvittot? Har det bokförts? Måste jag skicka in något? För dig som driver aktiebolag är detta kanske ett nödvändigt ont, men det behöver faktiskt inte vara så.
Bokföring utan att jaga kvitton? Det går!
Med en av våra senaste funktioner kan du som använder vårt företagskort – Wintkortet – automatisera hela flödet på återkommande kortköp - från kvitto till bokfört utlägg. Det bästa? Du behöver inte ens öppna mejlen, klicka runt i ett system eller godkänna någonting. Allt sker automatiskt – så länge kvittot är digitalt.
Så funkar det
- Du gör ett köp med ditt Wintkort.
- Kvittot mejlas till din personliga underlagsadress (som du får hos oss).
- Wint matchar köpet och kvittot automatiskt.
- Du godkänner en gång och skapar en regel – sen är det klart för framtiden.
Resultatet? Nästa gång du gör ett liknande köp från samma leverantör bokförs det automatiskt. Du behöver inte ens titta på kvittot (om du inte vill).
Vad räknas som ett "återkommande köp"?
Återkommande köp är i princip allt som betalas regelbundet med företagskortet:
- Programvaror och molntjänster
- Resor och hotell
- Digitala verktyg och licenser
- Månatliga prenumerationer
Så länge kvittot skickas digitalt (vilket det nästan alltid gör idag), går det att automatisera.
Låter det för bra för att vara sant?
Vi förstår det.
Men hela poängen med Wint är ju just det: att slippa allt det där som annars brukar kräva handpåläggning, manuella stegoch extra klick.
Vill du veta mer om hur vår helhetslösning för bokföring fungerar – inklusive Wintkortet, kvittohanteringen och allt annat som man helst slipper när man driver företagande? Boka in en kostnadsfri demo med oss, så ger vi dig en rundtur!
Nyfiken på Wint? Boka en kostnadsfri demo!