Wint uppmanar företagare att dumpa sin redovisningskonsult

Wints filmer kretsar kring redovisningskonsulten Anita som väljer en ny väg i livet.

Beslutet att hålla fast vid traditionell bokföring baseras för ofta på känslor och gammal vana säger marknadschef Ulrika Ahl om insikten bakom ekonomitjänsten Wints nya varumärkeskampanj. Kampanjen är framtagen i samarbete med kreatörskollektivet Hey It’s Enrico Pallazzo!

Sep 7, 2021

Wint vill göra automatiserad ekonomihantering till norm. Ett hinder de ofta mött i samtal med företagare är tveksamheten att säga upp sin befintliga redovisningskonsult. Att släppa någon man arbetat med länge kan helt enkelt vara jobbigt. Många gånger kanske konsulten varit med från början, man har en personlig relation och det kan vara svårt att släppa taget.
– Kampanjen handlar lika mycket om att visa på det positiva i en förändring, likväl som att med glimten i ögat belysa att skiftet till en bokföringslösning som ligger mer i tiden inte behöver vara så svårt, säger Ulrika Ahl, marknadschef.

Filmerna kretsar kring redovisningsekonomen Anita som upptäcker att hennes kund vänsterprasslar med Wint. Efter att Anita hämtat sig väljer hon en ny väg i livet. När hon inte längre lägger sin tid på andras momsredovisning har hon möjlighet att starta eget, och både finna lyckan och kärleken.

Wint ser ett skifte

Wint har sen starten 2011 varit en utmanare som drivit förändringen mot en mer digital och automatiserad vardag för småföretagare. Utmaningen har varit att gå i bräschen för en ofta långsam och tung bransch, som länge varit cementerad och manuell. Nu sker ett skifte.
– Idag upplever vi att fler blickat åt vårt håll, det kommer fler digitala lösningar men Wint har gjort det här länge. Vår modell, där vi erbjuder en automatiserad helhetstjänst som sköter både din bokföring och ekonomihantering till fast pris,  är fortfarande unik. Nej vi är inte gratis, men vi gör också allt för dig.

För arbetet med varumärkesstrategi och kampanjer har man sedan länge ett tätt samarbete med Hey, It’s Enrico Pallazzo.
– Vi gillar hur Wint tänker och på många sätt liknar de oss. Båda bolagen är besjälade av individer som inte nöjer sig med att vara visionära utan kan gå från ord handling snabbt, säger Fredrik Ganslandt.

Filmerna är framtagna av Hey It’s Enrico Pallazzo och inspelade i Göteborg.
Creative: Fredrik Ganslandt
Producent: Sia Masoodian, Christian Kousmanen