Wint släpper nytt superenkelt gränssnitt

Designteam Åsa Hellman, Anton Sandström & VD Daniel Johansson

Sen start har Wint arbetat med att förenkla livet för företagare när det kommer till bokföring. Nu lanseras ett nytt webbgränssnitt som gör tjänsten ännu enklare, och snyggare.

Nov 22, 2021

– Det är enkelt att driva företag idag. Superenkelt, om du låter oss jobba för dig. Nu har vi dessutom gjort det snyggare och bättre, säger Daniel Johansson, VD på Wint

Wint är en automatiserad bokföringstjänst som tar över och sköter det mesta på ekonomisidan för dig som företagare. Från fakturor, kvitton och betalningar till deklarationer och bokslut. Wint har integrationer mot både bank och Skatteverket  för att kunna stämma av bankkonto och utföra betalningar i sina kunders ställe. Allt för att förenkla för sina kunder.

Enkelheten syns även i betalningsmodellen, där Wint har valt att strunta i långa abonnemang och stora avtal och istället har en fast månadskostnad som bygger på antalet anställda i företaget.

– Hos oss finns inga tak på hur många fakturor du kan skicka eller hur många kunder du får ha, allt sånt ingår – även bokföring och bokslut. På till exempel hantering av K10, personlig rådgivning och i framtiden tilläggstjänster som till exempel avtal och juridisk hjälp, har vi fast prissättning som också gör det enkelt för användaren, säger Daniel Johansson.

Enkelheten framför allt

Från och med nu möts Wints kunder av ett färgstarkt enkelt gränssnitt med kort väg till att lösa uppgifter, långt ifrån kalkylark och pärmar. Wint vill att företagare ska fokusera på det som är roligt och samtidigt få bättre koll på sin ekonomi än innan. Total trygghet utan att behöva utstå tråkig företagsadministration. Målet med nya gränssnittet har varit att modernisera både designmässigt och tekniskt.

–  Vårt nya gränssnitt har designats med enkelhet och tydlighet i fokus, men också med en dos av lekfullhet, precis som i vår övriga kommunikation. Det ska kännas mänskligt, och finnas där som ett stöd i företagarens vardag. Vi vill att våra användare ska göra så lite som möjligt och har därför samlat allt på ett och samma ställe och skapat en färgkoordinerad att-göra-lista där du snabbt godkänner och låter Wint göra  jobbet, säger Åsa Hellman, designer.

Utvecklas efter användarnas önskemål

Det nya webbgränssnittet har designats och utvecklats inhouse. Bakom designen står Anton Sandström och Åsa Hellman. Wint har under året växlat upp och har en bred kompetens på både design- och utvecklingssidan. Uppväxlingen handlar framförallt om att kunna öka upp takten för att framtidssäkra och gå i bräschen. Genom att korta ledtider mellan idé och genomförande blir det enklare att efter användarnas behov bygga ytterligare funktioner.
– Det är vi som kan det här. Vi är inte en redovisningsbyrå, vi är ett techbolag som tillhandahåller en komplett nytänkande bokförings- och ekonomitjänst. Nu har vi inte bara målat om fasaden, det är ett helt nytt hus där det finns enorma ytor att skapa i och dessutom både virke och verktyg att tillgå, säger Daniel Johansson..

Fler funktioner i framtiden.

Inom kort kommer en funktion kring tidrapportering presenteras och Wint arbetar just nu på en lösning där en helt automatiserad fakturering är direkt kopplad till tidrapporterna.
– Det är bland det roligaste vi vet, att hitta smarta lösningar till tråkiga manuella processer som inte är värdeskapande. Det är många som utlovar enkelhet och bra funktioner, vi har länge pratat om att Wint handlar om Business made fun, och det känns skönt att verkligen leva som vi lär, säger Daniel Johansson.

Så här ser Wints nya gränssnitt ut!

Nov 22, 2021