“Wint släpper integration i samarbete med projekthanterings-systemet QBIS - två lösningar som underlättar konsultbolagens vardag”

Marknads-och försäljningschef, Ulrika Ahl

Wint, techbolaget inom automatiserad ekonomi, vidareutvecklar sin tjänst och inleder samarbete med projekthanteringssystemet QBIS.

Sep 2, 2019

Var för sig underlättar Wint och QBIS vardagen för tusentals svenska bolag. Tillsammans blir de en kraftfull integration i kampen mot administrationen och gör att många av de processer som idag stjäl tid, kan automatiseras.

- Vi tror att det finns mycket effektivisering kvar att göra för konsultbolagen, så att de ska kunna fokusera ännu mer på sin kärnverksamhet. Mycket av den administrationstid som läggs idag, handlar framförallt om ekonomi och projekthantering. Kan man då koppla ihop så att projekthantering och bokföring pratar med varandra, har man mycket tid att vinna, säger Ulrika Ahl, Marknads-och försäljningschef på Wint.

Integrationen är unik i sitt slag och innebär att Wints kunder får en direktkoppling till QBIS projekthanteringsverktyg. I praktiken innebär det att data överförs helt sömlöst mellan Wint och QBIS och att all ekonomisk data uppdateras i realtid - i båda systemen. Tid som registreras i QBIS blir underlag till både lönehantering och fakturering som sedan skickas från Wint.

- När det kommer till vad vi vill åstadkomma för våra kunder går Wint och QBIS hand i hand, säger Andrew Johnston, Vd på QBIS. Vår core business är densamma, att effektivisera för svenska företagare genom att erbjuda smarta tjänster. I dagsläget är det över tusen bolag som använder QBIS för sin projekthantering. Att då inleda ett samarbete med Wint som kan erbjuda våra kunder automatiserad bokföring känns väldigt spännande.

Integrationen är redan på plats och används av flera kunder. Samarbetet rullas nu ut på bred front.

Sep 2, 2019