Wint och Linné Ekonomi inleder samarbete “Wint är de enda som håller vårt tempo inom digitaliseringen”

Senaste samarbetet som Wint inleder med byråer är Växjö-baserade Linné Ekonomi. Multi-entreprenören Leyla Bekirs nya projekt handlar om affärsutveckling.

Nov 1, 2023

Den automatiserade bokföringstjänsten Wint har det senaste året presenterat samarbeten med både OneBusiness & Revideco. Nu tillkommer Linné Ekonomi med bas i Växjö bland gruppen av samarbetspartners
– Det är roligt att jobba med en byrå grundad mitt bland jättar som Fortnox & Visma, säger Nathalie Björnman, projektledare på Wint,  men framför allt handlar det om att vara på en gemensam resa, och Linné Ekonomi är en av få i Sverige som också redan kommit en bit på den, fortsätter hon.

– Vi har velat jobba med en partner som verkligen förstår vad vi vill, bokföring gör oss baktunga och hämmar vår tillväxt. Vi har redan påbörjat resan med att sluta  knacka siffror till att istället utveckla företag och företagande. Wint är de enda som håller vårt tempo inom digitaliseringen och deras automatisering blir en tillväxtmotor för oss. Vi tillsammans blir ett erbjudande vi ser att våra kunder verkligen vill ha, säger Leyla Bekir, ägare av Linné Ekonomi.

Samarbete inte uppköp

– Grunden för samarbetet är en unik ersättningsmodell där Wint ger en ersättning upfront och sedan en löpande ersättning varje år om kunderna är kvar. Linné Ekonomi fortsätter med sina företagstjänster för att utveckla kunderna, det är de som känner och vet vad kunden behöver. Samtidigt har Wint en mängd kunder som behöver utökade rådgivningstjänster i samband med att de växer, förklarar Nathalie Björnman.

Linné Ekonomi har idag åtta anställda i Växjö, Wint har idag över 100 anställda i Göteborg och Karlstad, tillsammans kommer Wint och Linné Ekonomi kunna erbjuda en fullservicetjänst på ekonomi- och affärssidan. Wint står för den löpande bokföringen och Linné Ekonomi kan erbjuda rådgivning, planering och affärsutveckling för Wints kunder som har utökade behov.

Genom att automatisera sin bokföring finns mycket att vinna

– Kan du så ska du, för oss är bokföring en hygienfaktor och vi vill att färre ska lägga tid på det, oavsett om du jobbar på redovisningsbyrå eller som ekonom på ett företag, säger Leyla Bekir.

Nov 1, 2023