Techbolaget Wint ska förenkla företagande tillsammans med konsultmarknadsplatsen Brainville

Wint, helhetstjänsten som automatiserar hela företagets ekonomi inleder samarbete med konsultmarknadsplatsen Brainville. Tillsammans vill de göra det enklare för konsulter att starta och driva företag.

Oct 1, 2019

Att knyta samarbeten med andra tjänster som underlättar företagarens vardag är ett naturligt led i Wints mission att göra det superenkelt att driva företag. Företagen har dessutom många gemensamma nämnare; bägge bolagen erbjuder digitala lösningar i framkant och utvecklar sina tjänster med Sveriges entreprenörer i fokus.

— I och med det här samarbetet fortsätter vi vår satsning på att bli Sveriges mest valda automatiserade bokföringstjänst för små-och medelstora företagare. Både Brainville och Wint jobbar i princip gentemot samma målgrupp och win-win-effekterna är många. Att ha en smidig hantering av sin ekonomi och koll på bolagets kassaflöden är A och O för alla företagare. Vägen dit börjar dock med att du ska lyckas sälja in dig och hitta kunder, och där erbjuder Brainville en helt unik tjänst, vars utveckling vi med spänning följer, säger Ulrika Ahl, marknads- och försäljningschef på Wint.

I praktiken innebär samarbetet att Brainvilles medlemmar kommer kunna signa upp sig på för Wints tjänst direkt på marknadsplatsen, och erhålla ett rabatterat erbjudande. Wints kunder kommer erhålla motsvarande erbjudande på Brainvilles Premiummedlemskap. Samarbetet omfattar även gemensamma marknads- och kommunikationsaktiviteter och event framöver.

— Jag är mycket glad över att kunna presentera det här samarbetet med Wint. Rollen som egenföretagare är tuff och en viktig drivkraft för oss på Brainville är att kontinuerligt utveckla oss och bli mer relevanta för våra drygt 15 000 bolag. Genom att successivt introducera nya partnersamarbeten och erbjudanden kan vi skapa en ännu bättre marknadsplats för konsulter och entreprenörer. Wint och Brainville har många gemensamma nämnare: båda bolagen står framför allt på egenföretagarnas sida - tillsammans kan vi växla upp tempot i våra aktiviteter och bidra till en bättre arbetsmarknad för konsulter, säger Manuel de Verdier, vd på Brainville.

Oct 1, 2019