“De förenklar företagande för bemanningskonsulter inom vård och omsorg – erbjuder AI och nischad rådgivning”

Ladda ner PDF
Till pressrumet

Techbolaget Wint har ingått ett samarbetsavtal med vårdbemanningsföretaget Bonliva. Samarbetet innebär att de båda bolagen kommer att göra det enklare för Bonlivas konsulter att starta och driva egna bolag. Konsulterna erbjuds en skräddarsydd helhetslösning där Wint hanterar såväl uppstart av bolag som den löpande ekonomihanteringen inkl. kvalificerad ekonomisk rådgivning.

Dec 12, 2017
Ladda ner PDF

Wint erbjuder en digital tjänst för ekonomiadministration för såväl små som stora bolag.
Med hjälp av AI sköter Wints automatiserade system bland annat löpande bokföring, deklarationer, årsbokslut och samtliga betalningar inkl skatter och moms. På så sätt frigör Wint tid för sina kunder och gör det enklare att driva företag.

Bonliva är ett av Sveriges största bemanningsföretag inom vård- och omsorgssektorn och sysselsätter idag över 1 500 läkare, sjuksköterskor, socionomer, terapeuter, psykologer och medicinska sekreterare, varav de flesta är anställda medan andra driver eget bolag. Nu inleder de båda bolagen ett samarbete.

Unikt samarbete

Samarbetet mellan Bonliva och Wint är det första i sitt slag då det sänker tröskeln betydligt för konsulter att styra över sin egen arbetssituation, genom att gå från anställd till att driva eget bolag. Wint tillhandahåller en helhetstjänst som innefattar uppstart av aktiebolag med bankkonto och löpande automatiserad ekonomihantering inkl. ekonomisk rådgivning.

– Vi jobbar stenhårt för att det ska vara superenkelt att driva företag, oavsett vilken bransch man är verksam i. Därför känns det kul att vi har lyckats skapa en lösning som tar bort alla administrativa hinder med att vara egen företagare om man jobbar inom vård och omsorg, säger Björn Elfgren, VD och grundare av Wint.

– Som bemanningsföretag känner vi att det här samarbetet ligger helt rätt i tiden. Vi vill erbjuda våra konsulter en möjlighet till en flexibel yrkesvardag där de kan styra mer över sin egen situation. Tack vare Wints digitala system kan våra konsulter driva bolag utan att tänka på ekonomisk administration och bokföring. Utöver den digitala assistansen som ligger i framkant erbjuds en nischad expertis kring konsultrollen för våra yrkeskategorier. Vi hoppas att detta bidrar till att fler konsulter stannar kvar inom vård och omsorg och att fler tar möjligheten att våga starta eget , säger Ted Bergman, VD, på Bonliva.

Samarbetet inleds omedelbart och kommer att rullas ut inom den närmaste veckan då det kommuniceras ut till samtliga Bonlivas konsulter.

Om Bonliva

Bonliva levererar högt kvalitetssäkrad arbetskraft till privata och offentliga vård- och omsorgsgivare inom alla Sveriges landsting, i kommuner och offentlig förvaltning samt som upphandlad aktör i Norge. Vi har växt organiskt sedan starten 2011 och idag består vi av över 80 egna anställda, med över 1500 konsulter som har arbetat tillsammans med oss. Huvudkontoret finns i Stockholm med lokalkontor i Örnsköldsvik.

Kontaktpersoner

Wint: Björn Elfgren, VD, +46 (0)10-19 90 590

Wint: Ulrika Ahl, CMO, +46 (0) 766 77 05 60

Bonliva: Ted Bergman, VD, +46 (0)706-395 35 48

Pressmeddelande

Dec 12, 2017

Pressrum

Du hittar samtliga våra pressreleaser i Wints pressrum.
Wints pressrum

Om Wint

Wint är ett techbolag som löser hantering av bokföring och ekonomiadministration för små och medelstora företag. För våra kunder betyder det att de inte har ett enda papper på kontoret. Vår egenutvecklade tjänst administrerar automatiskt bokföring, leverantörsfakturor, löner, momsredovisning och betalningar - allt i realtid. Wint har drygt 1500 kunder och ägs av grundarna, medarbetarna, Ernström & C:o, Collector Ventures med flera.

Presskontakt