Daniel Johansson ny tillförordnad CEO i techbolaget Wint

Daniel Johansson, tf CEO

Styrelsen för Wint Group AB har fattat ett gemensamt beslut om att Daniel Johansson, CFO, går in som tillförordnad CEO i bolaget. Medgrundaren Björn Elfgren lämnar sin post som CEO med omedelbar verkan.

Sep 5, 2018

Stefan Alexandersson, styrelseordförande, förklarar beslutet:

– Daniel har fått styrelsens förtroende att driva företaget för att befästa Wints position som marknadsledare inom automatiserad ekonomihantering.

– Jag har varit med och byggt tjänsten från grunden och ser mycket positivt på Wints framtid. Vi kommer att fortsätta jobba stenhårt för att göra det superenkelt att driva företag, kommenterar Daniel Johansson.

Daniel Johansson tillträder direkt och ersätter Björn Elfgren som lämnar sin post med omedelbar verkan. Björn är fortsatt huvudägare i Wint och sitter kvar som ledamot i styrelsen.

– Wint har vuxit starkt under Björns tid som CEO. När bolaget nu ska ta ytterligare steg i sin utveckling är styrelsen överens om att det krävs ett nytt ledarskap i bolaget, säger Stefan Alexandersson.

Sep 5, 2018

Wint är ett techbolag som löser hantering av bokföring och ekonomiadministration för små och medelstora företag. För våra kunder betyder det att de inte har ett enda papper på kontoret. Vår egenutvecklade tjänst administrerar automatiskt bokföring, leverantörsfakturor, löner, momsredovisning och betalningar - allt i realtid. Wint har drygt 1500 kunder och ägs av grundarna, medarbetarna, Ernström & C:o, Collector Ventures med flera.