Bokföringstjänsten Wint stärker sitt erbjudande mot fastighetsmäklare

Daniel Johansson, VD på Wint

Techbolaget och bokföringstjänsten Wint breddar sin tjänst ytterligare mot fastighetsmäklare och lanserar nu en funktion som automatiserar hanteringen av provisionslön.

Jun 16, 2021

Wint är techbolaget som skapat en helt ny typ av tjänst för att förenkla vardagen för Sveriges företagare. Den molnbaserade tjänsten hanterar bland annat bokföring, betalningar, lönehantering, fakturering, bokslut och deklarationer helt automatiskt. Bland kunderna finns i huvudsak fakturerande tjänste- och konsultbolag samt fastighetsmäklare.

Nu släpper man alltså en ny funktion för fastighetsmäklare som innebär att Wints tjänst räknar ut provisionen på varje försäljning automatiskt och lägger den på den säljande mäklarens nästa lön. Den enskilda mäklaren kan i sin tur följa sin intjänade provision i realtid, direkt i Wints app eller webbgränssnitt.

Wint erbjuder sedan tidigare även automatiserad hantering av handpenning – en funktion som både sparar tid för mäklaren och ökar säkerheten för slutkunderna.

– Kombinationen av automatiserad handpenninghantering och automatiserad provisionslön gör oss helt unika på marknaden. Vi kan nu erbjuda en tjänst som tar hänsyn till – och underlättar – alla administrativa utmaningar fastighetsmäklare ställs inför, samtidigt som vi tar över och automatiserar deras hantering av löpande bokföring och ekonomiadministration, säger Daniel Johansson, VD på Wint.

I dag används Wint av drygt 250 mäklarbolag och fler än 1 000 enskilda fastighetsmäklare. Wint har totalt drygt 2000 kunder.

Jun 16, 2021