Wint lanserar företagskort tillsammans med Mynt

Nu lanserar Wint tillsammans med kortleverantören Mynt sitt eget företagskort, sömlöst integrerat med bokföringen, för ett ännu enklare och smidigare företagande.

Oct 16, 2023

Med lanseringen av sitt företagskort kommer Wint ytterligare ett steg mot det helautomatiserade företagandet. Wintkortet integrerar sömlöst med bokföringen vilket leder till mindre att hålla reda på för Wintanvändaren.

– Ingen ska ligga sömnlös över kvitton eller redovisning. Vi har sett att våra kunder har efterfrågat ett företagskort och lyssnat på dem, det här gör Wints helhetstjänst ännu bättre, säger Daniel Johansson VD på Wint.

Wint har tagit fram ett företagskort som sömlöst kopplas till bokföringen. När köp görs med Wintkortet så integrerar kortet direkt med Wints app, där ett automatiskt kvittoutkast skapas upp och triggar en notifiering i telefonen, så att inget underlag ska försvinna på vägen.
– Många företagare har idag ett företagskort från banken, eller använder sig av egna utlägg när de handlar till företaget. I båda dessa fall är det lätt hänt att man stoppar kvittot i fickan och tänker att man ska skicka in det till bokföringen senare, men sen tappas eller glöms de helt enkelt bort – helt i onödan, menar Daniel Johansson.

Mynt är samarbetspartnern för Wints satsning på företagskort.
– Vi är glada att leverera vår lösning till alla Wints användare. Vi delar Wints vision om att förenkla företagande och vi är övertygade om att vårt samarbete kommer att bidra till en ännu bättre upplevelse för Wints kunder, säger Baltsar Sahlin, VD och medgrundare på Mynt.

Wintkortet lanseras under vecka 42
– Wints styrka ligger i snabb- och enkelheten, det är det som gör att vi kan göra en sån här sak när våra kunder efterfrågar det. Vi jobbar nära våra kunder och har en konstant pågående dialog för att vara i framkant när det kommer till digital utveckling, automatisering och AI i redovisningsbranschen,säger Daniel Johansson.

Oct 16, 2023